Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From his funerary monument in Stratford-upon-Avon to the engraving by Droeshout in the First Folio, the depictions of William Shakespeare (1564-1616) have long been the subject of scrutiny. Equally, the mystery surrounding the identity of 'W. H.', the dedicatee of Shakespeare's sonnets, continues to capture the imagination. This volume brings together three works that were originally published separately: two pieces on the portraits and one on the sonnets. A playwright turned theatrical biographer, James Boaden (1762-1839) cultivated a lifelong interest in Shakespeare. His illustrated 1824 analysis of the portraits examines the evidence concerning their authenticity. This is followed by an 1827 investigation by the portrait painter Abraham Wivell (1786-1849), who engages critically with Boaden's findings and those of others. Finally, Boaden's 1837 essay on the sonnets presents the case for naming William Herbert, Earl of Pembroke, as their dedicatee - a claim taken up by many later scholars.