Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dit portfolio is bruikbaar van bij het begin van het secundair onderwijs (B-stroom) tot het zevende jaar BSO binnen het studiegebied Personenzorg: van het eerste beroepsvoorbereidend leerjaar tot het zevende jaar Kinderzorg of het zevende jaar Thuis- en bejaardenzorg/zorgkundige. Dit portfolio is gebaseerd op de leerplannen van het GO!. De leerlingen krijgen een startdocument in handen waarin ze stap voor stap hun individuele ontwikkeling zichtbaar maken. Samen met de leerkrachten maken ze van het portfolio een mooi persoonlijk document. De bedoeling van het werken met een portfolio is dat leerlingen: - zelf meer verantwoordelijkheid gaan opnemen voor hun schoolse carrière; - zich gaan voorbereiden op hun toekomstige job of latere studie; - constant werken aan hun eigen competenties; - autonoom beslissingen nemen over hun eigen leer- en ontwikkelingsproces; - zelf kunnen bewijzen dat ze inspanningen hebben gedaan om goede resultaten te behalen; - leren reflecteren over eigen werk, activiteiten, keuzen en doelen; - via reflectie de vaardigheden ontwikkelen die ze nodig hebben om zich te ontplooien tot effectieve lerende. Het ‘Portfolio - Studiegebied Personenzorg BSO’ is als volgt onderverdeeld: Algemeen: Wie ben ik? Wat kan ik? Hoe evolueert mijn taalgebruik? Hoe evolueert mijn leerstijl? 1ste graad: Kennismaking met een ‘portfolio’ 2de graad: Reflectieportfolio 3de graad: Ontwikkelings- of groeiportfolio 7de Thuis- en bejaardenzorg/zorgkundige of 7de Kinderzorg: Portfolio als sollicitatieportfolio of ‘best of’- portfolio Het portfolio heeft een heldere en overzichtelijke vormgeving; de bladzijden zijn geperforeerd en uitscheurbaar, zodat leerlingen bijkomend materiaal kunnen toevoegen.