Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Popular Music on Screen examines the relationship between popular music and the screen, from the origins of the Hollywood musical to contemporary developments in music television and video. Through detailed examination of films, television programs and popular music, together with analysis of the economic, technological and cultural determinants of their production and consumption, the book argues that popular music has been increasingly influenced by its visual economy. Though engaging with the debates that surround postmodernism, the book suggests that what most characterizes the relationship between popular music and the screen is a strong sense of continuity, expressed through institutional structures, representational strategies and the ideology of "entertainment."