Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The music industry has been waging significant battles in recent years, reacting to numerous inter-related crises provoked by globalization, digitalization and the ever more extensive commercialization of public culture. This book presents two inter-related cases of crisis and opportunity: the music industry's epic struggle over piracy and the 'Idol' phenomenon. Both are explicit attempts to control and justify the particular ways in which the music industry makes money from popular music through specific kinds of relationships with consumers. When understood in specific relation to the battle against piracy, Fairchild's analysis of 'Idol' and the emerging promotional cultures of the music industry it exhibits shows how multiple sites of consumption, and attempts to mediate and control the circulation of popular music, are being used to combat the foundational challenges facing the music industry.