Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Third Cinema is a cinema committed to social and cultural emancipation. In this book, Mike Wayne argues that Third Cinema is absolutely central to key debates concerning contemporary film practices and cultures. As a body of films, Third Cinema expands our horizons of the medium and its possibilities. Wayne develops Third Cinema theory by exploring its dialectical relations with First Cinema (dominant, commercial) and Second Cinema (arthouse, auteur). Discussing an eclectic range of films, from Evita to Dollar Mambo, The Big Lebowski to The Journey, Amistad to Camp de Thiaroye, Political Film explores the affinities and crucial political differences between First and Third Cinema. Third Cinema's relationship with Second Cinema is explored via the cinematic figure of the bandit (Bandit Queen, The General, Eskiya). The continuities and differences with European precursors such as Eisenstein, Vertov, Lukacs, Brecht and Walter Benjamin are also assessed. The book is a polemical call for a film criticism that is politically engaged with the life of the masses.