• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Geschiedenis & Samenleving
  3. Politiek
  4. Poland's New Ways of Public Diplomacy

Poland's New Ways of Public Diplomacy

Beata Ociepka
Hardcover | Engels | Studies in Communication and Politics | nr. 5
€ 105,95
+ 211 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book analyzes when and how Poland implemented public diplomacy. The author explains it as a form of external political communication of governments conducted in cooperation with non-state actors to position the country internationally. The Polish case illustrates how a mid-size country in Europe attempts to impact the public opinion formation abroad while implementing soft power tools. Since 2004, when Poland joined the EU, the country has used public diplomacy to inform the world about its achievements. Poland's public diplomacy has been strongly oriented on Europe and shaped by geopolitics. It integrated transmission and network models of communication. The Polish model reflects the relevance of public diplomacy domestic dimension and the focus on foreign politics on memory.

«The book (...) is the first monograph analyzing contemporary Polish public diplomacy written in English, being at the same time a methodologically sound piece of research, based on extensive primary source research.»

Professor Andrzej Mania, Chair of American Studies and the History of Diplomacy and International Politics, Jagiellonian University

«An excellent case study of public diplomacy. Ociepka systematically analyzed the Polish utilization of key public diplomacy instruments including cultural diplomacy, branding and Twiplomacy, and properly placed them within historical and theoretical contexts.»

Professor Eytan Gilboa, Director, Center for International Communication, Bar-Ilan University

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
242
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 5

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783631672273
Verschijningsdatum:
30/06/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
471 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 211 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.