Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Poetry and Identity in Quattrocento Naples approaches poems as acts of cultural identity and investigates how a group of authors used poetry to develop a poetic style, while also displaying their position toward the culture of others. Starting from an analysis of Giovanni Pontano's Parthenopeus and De amore coniugali, followed by a discussion of Jacopo Sannazaro's Arcadia, Matteo Soranzo links the genesis and themes of these texts to the social, political and intellectual vicissitudes of Naples under the domination of Kings Alfonso and Ferrante. Delving further into Pontano's literary and astrological production, Soranzo illustrates the consolidation and eventual dispersion of this author's legacy by looking at the symbolic value attached to his masterpiece Urania, and at the genesis of Sannazaro's De partu Virginis. Poetic works written in neo-Latin and the vernacular during the Aragonese domination, in this way, are examined not only as literary texts, but also as the building blocks of their authors' careers.