• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Playing at a Distance E-BOOK

Borderlands of Video Game Aesthetic

Sonia Fizek
E-book | Engels
€ 34,49
+ 34 punten
Onmiddellijk beschikbaar
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Onmiddellijk geleverd via e-mail

Omschrijving

An essential exploration of the video game aesthetic that decenters the human player—requiring little human actionand challenges what it means to play.

Do we play video games or do video games play us? Is nonhuman play a mere paradox or the future of gaming? And what do video games have to do with quantum theory? In Playing at a Distance, Sonia Fizek engages with these and many more daunting questions, forging new ways to think and talk about games and play that decenter the human player and explore a variety of play formats and practices that require surprisingly little human action. Idling in clicker games, wandering in walking simulators, automating gameplay with bots, or simply watching games rather than playing them—Fizek shows how these seemingly marginal cases are central to understanding how we play in the digital age.
 
Introducing the concept of distance, Fizek reorients our view of computer-mediated play. To “play at a distance,” she says, is to delegate the immediate action to the machine and to become participants in an algorithmic spectacle. Distance as a media aesthetic framework enables the reader to come to terms with the ambiguity and aesthetic diversity of play.
 
Drawing on concepts from philosophy, media theory, and posthumanism, as well as cultural and film studies, Playing at a Distance invites a wider understanding of what digital games and gaming are in all their diverse experiences and forms. In challenging the common perception of video games as inherently interactive, the book contributes to our understanding of the computer’s influence on practices of play—and prods us to think more broadly about what it means to play.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262372183
Verschijningsdatum:
31/10/2022
Uitvoering:
E-book
Beveiligd met:
Adobe DRM
Formaat:
ePub
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 34 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
CADEAU

Alleen in onze winkels: Gratis Murdle boekje vol moordmysteries

bij een aankoop tijdens Weekend van de Klant (OP=OP!)
CADEAU
actie weekend van de klant
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.