Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
TikTok is one of the world's most popular digital platforms. Although it may seem unusual at first, many jazz musicians have large followings on this short-form video platform. Benjamin Burkhart examines how popular jazz musicians use TikTok and how jazz is represented on the platform. He investigates how the musicians deal with the platform's affordances, tailor their content to the short-form video format, and interact with the platform's algorithmic system. The study also examines the musicians' expectations regarding TikTok users' actions, and reveals which jazz-related content achieves the greatest visibility on the platform. Through interviews with popular content creators, the study shows that the socio-technical interaction between musicians and the platform leads to a very specific representation of jazz on TikTok.