Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book offers a beautiful exploration of Henri de Toulouse-Lautrec's works in lithography. It explores the new artistic approach to the poster at the end of the 19th century, which bridged visual and popular culture and turned the relationship between 'high' and 'low' art on its head. Technical innovations in lithography pioneered by Lautrec and other artists produced larger sizes, more varied colors and new effects and launched the role of the poster as a powerful tool for communication and marketing in fin de siècle Paris. Lautrec's embrace of celebrity helped to define the famous hotspots (theaters, cabarets and café-concerts) of fin de siècle Paris and made their stars recognizable figures across the whole city. Works by contemporaries such as Pierre Bonnard, Théophile Alexandre Steinlen and Jules Chéret also feature, and Lautrec's influence on British, and particularly Scottish, artists of the period will be explored. These include Walter Richard Sickert, Arthur Melville, John Duncan Fergusson and William Nicholson.