Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book analyzes the writings of Karl Rahner, Karl Barth, and Vedanta Desika to disclose how each construes "piety" and "responsibility" as integral to each other. Each theologian expresses a fundamental unity of love of God and love of neighbour. Sheveland explores this unity in ecumenical and interreligious frameworks, showing how these authors privilege theology as practice, enactment, or simply as ethical. He uses the Renaissance genre of musical polyphony as a methodological tool by which to explore the aesthetic quality and the similarity-in-difference of the theological voices being compared. Polyphony's application to comparative theology includes the avoidance of caricature, domestication, and antagonism. In place of these is offered a fundamentally aesthetic paradigm by which to hear theological voices in terms of their unity-in-distinction.