Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The present book is concerned with the nature of philosophy and with the scope of philosophical interest. It combines an analysis of the major types of philosophical thinking as they emerged in the history of philosophical ideas with an attempt to examine problems which recurrent- ly emerge in philosophical discourse. It is from this point of view that the historical and the systematic approaches are meant to be mutually reinforcing. I am grateful to my friends who helped me to formulate the line of thinking expressed in this book: Z. Bar-On, A. Margalit, E. I. I. Poznanski, Z. Werblovsky and E. Zemach. Some years ago when I visited the Center for the Study of Democratic Institutions in Santa Barbara, Dr. Robert M. Hutchins encouraged me to write the present book. I am dedicating the book to him not only because of that encouragement but more importantly because as an educational thinker Dr. Hutchins represents the position which assigns to the great ideas of the past validity and value in the analysis of topical problems of the present.