Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The essays collected in this volume focus on the role played by the philosophy of the Hellenistic, or post-Aristotelian age (from the school of the successors of Aristotle, Theophrastus and other Peripatetics, Epicurus, Sceptical Academy and Stoicism, to neo-Pythagorenism and the schools of Antiochus and Eudorus) in Philo of Alexandria's works. Despite many authoritative studies on Philo's vision of Greek philosophy as an exegetical tool in allegorizing the Scripture, there is not such a comprehensive overview in Philo's treatises that takes in account both the progress achieved in the recent interpretation of Hellenistic philosophy and analysis of ancient doxographical literature.
Contributors: Prof. Dr. David T. Runia, Master of Queen's College, Univ. of Melbourne; Prof. Dr. Robert W. Sharples, University College of London; Dr. Graziano Ranocchia, Fellow-researcher at the University of Würzburg; Prof. Dr. Carlos Lévy, Université Paris IV-Sorbonne; Prof. Dr. Anthony A. Long, University of Berkeley; Prof. Dr. Roberto Radice, Università Sacro Cuore, Milan; Prof. Dr. Gretchen Reydams-Schils, University of Notre Dame, USA; Prof. Dr. Margaret Graver, University of Dartmouth, USA; Prof. Dr. John Dillon, Trinity College, Dublin; Dr. Mauro Bonazzi, Università degli Studi, Milan