Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
“Peter Schuyff is a fascinating little bastard and he presents a good opportunity for thinking about painting.
Painting is personal. There are no ultimate truths about it. Much of the most perceptive writing about painting, especially new painting, in the last 200 years has been produced by poets—Baudelaire, Rilke, Apollinaire, Ashbery, Ricard—rather than trained “experts” because what there is that’s interesting to say about it is best accessible via the language skills and sophistication and sensitivity to subtleties of perception and consciousness cultivated by poets. I am not a poet, but I almost am, and I claim legitimacy as an art writer by the same token: nobody knows what is interesting in art except the person who can persuade you they do.” — Richard Hell
Peter Schuyff 1958 (Baarn, NL) is a painter, sculptor and musician. He was a prominent member of the Neo-Geo movement and showed his work at Pat Hearn Gallery (1983), Gagosian Gallery (1985) and Leo Castelli Gallery (1987).
In 2017 a survey of work made between 1981-89 was shown at Le Consortium, Dijon. Other more recent shows include the New Museum of Contemporary Art, New York (2005), Palais de Tokyo, Paris (2011), the Whitney Biennial, New York (2014), Sorry We’re Closed, Brussels (2014), Fri Art, Fribourg (2017), HE.RO Gallery, Amsterdam (2018) and Carl Kostyal, London (2018).