Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Bacchai is one of the top dozen plays ever written. Whenever it's performed, it seems extraordinarily timely. It's haunted me all my life.' Peter Hall
After huge successes with Aeschylus' The Oresteia and Sophocles' The Oedipus Plays, Peter Hall turned to Bacchai, Euripides' powerful tragedy about the cult of Dionysus. On the National's Olivier stage he presented a stunningly imaginative production played in masks, using a new translation by Colin Teevan, with original music by Harrison Birtwhistle, and designs by Alison Chitty. Jonathan Croall observed the rehearsal process in minute detail, regularly interviewing the actors and creative team as the production moved from readthrough to preview. His book offers an intimate and absorbing picture of how a team of world-class theatrical talents brought one of the masterpieces of Greek theatre to the stage.
This new edition includes an extra chapter on the production's visit to the ancient theatre of Epidaurus in Greece, and a new foreward by Peter Hall.