• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
€ 128,95
+ 257 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

While fabrication technologies have been in use in industry for several decades, expiring patents have recently allowed the technology to spill over to technology-enthusiastic "makers". The big question now is whether the technology will further progress towards consumers, which would allow the technology to scale from hundreds of thousands of users to hundreds of millions of users. Such a transition would enable consumers to use computing not just to process data, but physical matter. This holds the promise of democratizing a whole range of fields preoccupied with physical objects, from product design to interior design, to carpentry, and some areas of mechanical and structural engineering.

Personal Fabrication analyzes similar trends in the history of computing that made the transition from industry to consumers, such as desktop publishing and home video editing, and comes to the conclusion that such a transition is likely. The analysis also reveals, however, that any transition to consumers first requires a hardware and software system that embodies the skills and expert knowledge that consumers lack. These are: (1) hardware and materials that allow fabricating the intended objects, (2) software that embodies domain knowledge, (3) software that embodies the know-how required to operate the machinery, and (4) software that provides immediate feedback and supports interactive exploration. At the same time, sustained success will only be possible if we also consider future implications, in particular (5) sustainability and (6) intellectual property.

Personal Fabrication argues that researchers in HCI and computer graphics are well equipped to tackle these six challenges. It surveys the already existing work and derives an actionable research agenda. While the main focus is on human-computer interaction and computer graphics, it also includes selected works from adjacent fields such as mechanical engineering, material science, and robotics.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
144
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 34

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781680832587
Verschijningsdatum:
8/05/2017
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
213 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 257 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.