Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This international collection brings together scientists, scholars, and artist-researchers from four continents to explore the cognition of memory through the performing arts and examine artistic strategies that target cognitive processes of memory and learning. The strongly embodied and highly trained memory systems of performing artists render artistic practice a rich context for understanding how memory is formed, utilized, and adapted through interaction with others and active engagement with tasks, instruments and environments. Using methods of scientific experimentation, practice-based research, and analytical case studies that bridge disciplines, the authors pursue questions about the following subjects: * embodiment and amnesia in collectively distributed memory; * memory triggers in performance creation and reception; * the journey from explicit learning to implicit skill acquisition in performance training; * the relationship between memory and creative spontaneity; * memorization and gesture, * and the augmentation of identification through performance recall.