Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In consideration with the observations on the inherent superior PM-NOx-BSFC trade-off characteristics provided by CRDI with CNG and EGR strategies during experimentation, a potential back drop is thus set to peruse a first of its kind optimization approach to further the trade-off potential of CNG and EGR by their simultaneous application in an existing diesel engine with common rail fuel injection system. FIP, EGR, CES and engine load were chosen as the control variables for the optimization study. An Adaptive Merit Function (AMF) was constituted as the objective function to be optimized and ANN was used correlate the objective function with the chosen control variables while Latin-Hypercube was chosen as the DoE scheduler to provide the initial population sample for the optimization iteration sequence. PSO was chosen as the optimization algorithm due to its inherent simplicity and efficiency in yielding an ensured convergence of the objective function at significantly less computational cost. The inherent design of the AMF objective function ensured that all such optimal trade-off values simultaneously honoured the expectations of the EPA Tier 4 PM and NHC mandates.