Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The video and sound installations, sculptures, and photographs by Paul Pfeiffer ( 1966 in Honolulu) deal with the phenomenon of the afterglow of mass-media images that are rooted in the collective memory of a globalized media society. In works like The Long Count or 24 Landscapes, he digitally manipulates found imagesin this case of celebrities such as Mohammed Ali or Marilyn Monroecropping, retouching, duplicating, and layering them. The visual material appears in new dimensions, triggering a stream of thought in the viewer while melding works of art with personal memory. In this way, one can experience the role and functions of images in pop culture in relation to the (re)construction of history on both a social as well as an individual level. This publication extends to the artists oeuvre the recognition it deserves.