Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Across Mexico, human rights abuses take many forms, as do the strategies designed to denounce and resist them. Political street art thrives; murals, stencils, and posters challenge authorities and commemorate the missing and the disappeared. Pasting Up Protest explores the sociopolitical engagement of contemporary Mexican artists, introducing the concept of memory activism, the guiding philosophy behind their efforts to expose human rights violations such as forced disappearances and feminicides. Through her analysis of street art interventions from the collectives ASARO, URT-Arte, ARMARTE, and MuGRe over the past decade, Annik Bilodeau argues that these artists are shaping a new collective memory. By depicting real-life victims and referencing past acts of state-sponsored violence, their works create a familiar visual vocabulary that elicits empathy and compassion in the viewer. A reliance on a tradition of printmaking, a highly reproducible medium, further amplifies the emotional impact of the images. A critical examination of the role of art in creating public memory, Pasting Up Protest sheds light on how Mexican artists document crimes of the state, transforming citizens into political agents of change.