Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study of the Eclogues focuses on Vergil's exploration of issues relating to the subject of human happiness (eudaimonia)-ideas that were the subject of robust debate in contemporary philosophical schools, including the community of émigré Epicurean teachers and their Roman pupils located in the vicinity of Naples ("Parthenope"). The latent "interplay of ideas" implicit in the songs of the various poet-herdsmen centers on differing attitudes to acute misfortune and loss, particularly in the spheres of land dispossession and frustrated erotic desire. In the bucolic dystopia that Vergil constructs for his audience, the singers resort to different means of coping with the vagaries of fortune (tyche). This relatively neglected ethical dimension of the poems in the Bucolic collection receives a systematic treatment that provides a useful complement to the primarily aesthetic and socio-political approaches that have predominated in previous scholarship.
"This book is insightful and engaging; amatores of Vergil's Eclogues (scholars, students, or enthusiasts) will find the work accessible and profitable." Kristi Eastin, California State University, Fresno