Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Suffit-il encore d’appliquer de bons principes éducatifs pour pouvoir éduquer des enfants ? Du reste qu’est-ce qu’un bon principe éducatif ? Et existe-t-il de bons principes en éducation ? Une chose à tout le moins est certaine. À l’heure actuelle, c’est à propos du travail scolaire que se posent la plupart des problèmes d’éducation. C’est le travail des enfants qui engendre, chez les parents, satisfaction ou angoisse, louange ou admonestation. Il faut donc essayer, en oubliant pour quelques instants les principes, de comprendre ce que l’enfant nous dit à travers la façon dont il aborde le travail scolaire. Il sera alors possible de comprendre les soubassements affectifs des enfants que nous avons devant nous, et de mieux accepter la seule dimension du travail éducatif que nous nous refusons parfois à envisager, à savoir qu’en conduisant nos enfants à la liberté, nous signons en quelque sorte un arrêt de mort à nous-mêmes. L’éducation réussie est celle où l’éducateur, finalement, n’est plus nécessaire. Ainsi donc, en tenant compte des particularités irréductibles de chaque être humain, « parents, voici vos enfants ».