Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • In januari gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • In januari gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Parcours d'adieux, chemins de vie

suivi d'une lettre de François Cheng

Christian de Cacqueray
Paperback | Frans
€ 18,50
+ 37 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Qui ne se sent pas profondément désemparé lors de la mort d'un proche ? Avant même le nécessaire temps du deuil, il faut vivre les obsèques et l'indispensable service funéraire qui les accompagne. C'est là qu'interviennent les acteurs des pompes funèbres. Dans la société française, les familles en désarroi s'en remettent quasiment complètement à ceux-ci, pour le meilleur ou le moins bon. Créateur en l'an 2000 du Service catholique des funérailles à la demande du cardinal Lustiger, l'auteur témoigne avec profondeur de la dimension humaine et spirituelle de sa profession. « Croque-mort » ? Simple « ordonnateur » d'un sinistre rituel ? Non, plutôt un « passeur » : pour les morts qui ne peuvent rester longtemps dans un entre-deux, et pour les vivants qui doivent passer du refus à l'acceptation. Ces dernières années aux côtés des endeuillés l'ont convaincu que l'enjeu des rites funéraires comprend non seulement la liturgie, mais aussi la qualité de l'accompagnement. Christian de Cacqueray est l'auteur de « La mort confisquée » aux Editions CLD 2002, du Guide Totus des obsèques avec Philippe Baudassé et d'articles dans des collectifs (Mourir aujourd'hui Marie-Frédérique Bacqué chez Odile Jacob ; La mort un temps à vivre François-Xavier de Guibert).

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
184
Taal:
Frans

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9782706713316
Verschijningsdatum:
21/01/2016
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
140 mm x 210 mm
Gewicht:
243 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 37 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
solden
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.