Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Following two precious volumes of writings from the 1970s-90s Canadian magazine Parachute-- Museums, Art History, and Theory and Performance & Performativity--the essays collected in this third volume focus on photography, film, video and new media. These genres were discussed in some of the earliest volumes of Parachute. Photography received particular attention in the early 1980s, film and video later in that decade and through the beginning of the 1990s. Discussing what were then still relatively new and overlooked artistic fields, these texts are particularly useful as signposts to how these new media and works were approached. The essays discuss works by artists such as Eija-Liisa Ahtila, James Coleman, Nan Goldin, Bill Viola and Rodney Graham. The texts by Georges Didi-Huberman, Douglas Crimp and Laura Mulvey, written in the early 1980s, are among their most seminal.