Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Il peut sembler paradoxal de publier un recueil de pantomines. La pantomine est par essence un art du silence; mais bien loin d'improviser sur scene, les createurs, comme le grand Deburau, inventeur du Pierrot enfarine, ont traduit en gestes des ecrits. Mis en scene avec force effets speciaux, ces textes ont ravi pendant plusieurs generations le fidele public du Theatre des Funambules. Les pantomines pouvaient etre fantastiques, historiques, tragi-comiques, comiques, villageoises, burlesques, grotesques... d'une infinie variete, dans leurs themes comme dans les formes litteraires qu'elles empruntent. Les mimographes, s'ils restent souvent anonymes, ne sont pas toujours des inconnus. Champfleury, Nodier et Gautier ont prete leur plume a cet art original rendu celebre par le film Les Enfants du paradis. Le preface d'Isabelle Bauge evoque l'histoire de la pantomine au XIXe siecle, le role du theatre des Funambules et trace le portrait des auteurs et de leurs interpretes. La selection qu'elle propose permet de decouvrir avec surprise ces manuscrits oublies.