Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In het onderwijs hebben we graag controle op waar we mee bezig zijn. Dit zoeken we ook binnen het domein taal. In deze zoektocht wordt vaak gekozen voor het versmallen of verkavelen van dit leerdomein. Hierdoor ontstaan verschillende subvakken die de schijn wekken dat we taal in losse onderdelen kunnen aanleren en controleren. Dat kan anders en beter!
Laten we taal meer in samenhang benaderen. Hiervoor moeten we vertrekken vanuit visie en niet vanuit middelen. Je kunt pas een goede aanpak of methode voor het talig aanbod kiezen, als je weet waar je voor staat binnen het taalonderwijs.
In deze TIBtool passen we veranderkunde toe op het leerdomein taal. De complexiteit binnen dit leerdomein leent zich goed om het proces naar bewuste keuzes voor het onderwijs toe te passen. We gaan in op de verschillende onderdelen van het leerdomein, waarbij het verschil tussen de subdomeinen en de talige vakken duidelijk naar voor komt.
Met deze aanpak krijg je grip op het leerdomeintaal: door uit te zoomen in plaats van te verkavelen.
Marcel van As is werkzaam als onderwijsadviseur. Hij richt zich op snijvlak waar beleid en de praktijk elkaar ontmoeten. Marcel heeft werkervaring in het po, so en vso als leerkracht, teamleider zorg en directeur. Deze verschillende perspectieven dragen bij aan het zoeken naar verbinding tussen onderzoeken en praktijk.