Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book provides a systematic and logical approach to the origins of religion. Many common themes are shown to exist between Christianity and earlier Pagan religions that go back in time centuries before Christianity itself. Carpenter makes an effort to get to the very roots of religion in this book. He's trying to uncover where our religious concepts first originated, and reveals an evolutionary sequence which starts with phallic and procreative cults as having the earliest known impact. Following this came a cult of magic, much along the lines of Frazier's The Golden Bough, where spirits and earth divinities were worshipped. Lastly, came the belief in actual God-figures that came down from heaven. A big part of early religion also concerns the consciousness which is generally found today. Lastly, and most importantly. Carpenter mentions a third type of consciousness found in many of the rites and beliefs of ancient religions, but which we seem to have lost today. He considers this form of consciousness "unnamed, " but provides an Appendix on the doctrines of the Upanishads which, he says, at least gives us an idea concerning this third stage of consciousness and the mental attitude required. Only here, in this higher stage that we've been striving for, are the real facts of the inner life found.