Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the series of classic commentaries on the most important Latin texts published by Oxford University Press between 1933 and 1976, which remain extremely influential textbooks for teaching school and university students wherever Classics is taught to English-speakers: in verse, R.G. Austin on four books of Virgil's Aeneid and C.J. Fordyce on Catullus; in prose, Austin on Cicero's Pro Caelio, R.G. Nisbet on Cicero's De Domo and R.G.M. Nisbet on Cicero's In Pisonem. The maroon boards used for these books (hence "Oxford Reds") gave them the added impact of a 'series', and, as well as capturing an impressive niche in the market, they provided a model for editions of Latin authors in the post-war competition for curriculum space in the expanding UK university system. In Oxford Reds, John Henderson uncovers the individual and often surprising stories behind these publications, and brings out the personalities and negotiations that shaped them.His aim is to encourage students and scholars to take a close look at the textbooks they use and live with and, while not ducking the quirks and frailties, to be alive to their pioneering qualities and pedagogical ambition.