Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
William Ploegaert, directeur van de academie KADE Beeldende Kunsten van Deinze, wil vanuit zijn ruime ervaring als leraar-kunstenaar en directeur inspiratie bieden aan al wie in de toekomst wil werken aan een academie dko voor beeldende en audiovisuele kunsten. Geïnspireerd door kunstenaars en pedagogen uit verschillende perioden, staat hij stil bij hoe je dat doet: een academie ‘maken’.
Hoe zet je een visie voor de academie uit die je vervolgens vertaalt in een artistiek-pedagogisch plan? Welke methode kies je als basis van je werking? Hoe organiseer je je academie in de praktijk, in het gebouw dat je ter beschikking hebt? En hoe kun je de nieuwe onderwijsdoelen evalueren bij je leerlingen?
Voor al deze thema’s reikt de auteur zowel achtergrond aan als praktische verwijzingen naar regelgeving of leerplan. Met ‘checks & challenges’ nodigt hij de lezer uit om zijn eigen praktijk te bevragen en te herdenken.
Dit boek wil zowel aspirant-leraren als ervaren leraren-kunstenaars en teams aansporen om tot een visie en werkvormen te komen die het dko of het onderwijzen van (de) kunst midden in de actualiteit plaatsen.