Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the 1930s and 40s, a father-and-son team of folklorists hit the highways, byways and rural routes of the United States, traveling in a battered pickup truck laden with primitive recording equipment. John A. Lomax and his son, Alan, covered thousands of miles, stopping off at tarpaper shacks, juke joints, prison yards, and other out-of-the-way places to listen to native singers and to record them for the Library of Congress archives. The Lomaxes made over 10,000 field recordings, and from this vast collection they compiled a hugely successful series of anthologies, beginning with the widely acclaimed American Ballads and Folk Songs in 1934. That collection was followed by the present volume in 1941. Here are the music and words to some 200 songs recorded at the state penitentiary in Milledgeville, Georgia, in Michigan lumber camps, Louisiana rice fields, on Western cattle trails, and in many other locales around the nation. A beguiling mix of the familiar and the rare, the tunes range from spirituals and other songs of faith to chain-gang work chants and field hollers, as well as game songs, lullabies, courting songs, Cajun airs, breakdowns, and many more. Well-known standards such as Hush Li'l' Baby, Old Blue, John Henry, and Jack o' Diamonds appear alongside less-familiar tunes, including The Lady Who Loved a Swine, You Kicked and Stomped and Beat Me, and the miners' lament, Oh, My Liver and My Lungs. This new edition features an informative introduction by award-winning author Judith Tick, a faculty member at Northeastern University. Notes on tune origins, two indexes, and an extensive bibliography round out this important archive of authentic folk songs and ballads.