Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Can queer life be ordinary? By answering "yes," Ordinary Queerness in American Modernism prompts queer studies to consider what it has long devalued and neglected: the ordinary lives queer people create. Declining to cede the ordinary to queer studies' critique of the normal, Jess Shollenberger argues for and models a reading practice that is attuned to queer desires, figures, and intimacies arrayed against the normal yet enabled by ordinary life. By tracing the representation of queerness in modernist literature as presence, possibility, and insistence, Shollenberger illuminates how the modernist interest in ordinary life cannot be understood apart from queer experience, culture, and aesthetics. Ordinary Queerness in American Modernism disturbs queer studies by turning toward the ordinary as an object for queer inquiry and by reading perversely without the dominant hermeneutic for queer literary studies--the closet. Across interpretations of work by Sarah Orne Jewett, Gertrude Stein, Gwendolyn Brooks, and Elizabeth Bishop, Shollenberger develops the practice of reading modernist writing without the closet, expanding the scope of modernist studies and augmenting our knowledge of queerness for a shifting, unstable present.