Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
CVD screening is an effective strategy for identifying and reducing risk in high risk individual thus provide significant role in preventing and controlling CVD. National Health and Morbidity survey in 2006 showed that hypertension, diabetes, dyslipidaemia, obesity, smoking and physical inactivity among Malaysian population had a steady increase in prevalence. So this study was conducted to determine the prevalence of optimal cardiovascular screening activities and its associated factors among apparently healthy school teachers.The prevalence of optimal cardiovascular screening activities was 29.3% (95% CI: 24.52, 34.08). The significant associated factors for optimal CVD screening were age (p =0.026), knowledge on CVD screening (p =0.009), family history of CVD (p =0.048) and availability of health facilities (p =0.003). The prevalence of optimal screening activities was still low that needs more attention. Therefore, the health care providers should widely implement global health assessment rather than disease orientated in their daily practice since half of the significant factors can be modified.