Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
‘Meier is erin geslaagd een mengeling van romanen docu-fictie te creëren die buitengewoon onderhoudend is.’ – SRF1
Vincent van Gogh was arm en onbekend toen hij zich op zevenendertigjarige leeftijd van het leven beroofde. Zijn immense populariteit wereldwijd nú is voor een groot deel te danken aan zijn schoonzus Johanna (Jo) van Gogh-Bonger. Vincents broer Theo stierf slechts zes maanden na zijn broer aan syfilis. De piepjonge weduwe Jo bleef alleen achter met haar zoontje en honderden schilderijen waarin niemand geïnteresseerd was. Jo vond dat dat anders moest en dankzij haar visie en volharding – een vrouwelijke kunsthandelaar in die tijd?! – slaagde ze erin om Vincents kunst wereldberoemd te maken.
In 'Ontvlamd' wordt Gina, een studente kunstgeschiedenis, honderd jaar later geïntrigeerd door deze Jo Bonger, die haar een wereld in trekt vol mensen die geobsedeerd zijn door liefde, kunst en visioenen. Ze zoekt na lange tijd haar vader op in Italië, die daar al jaren vruchteloos werkt aan zijn tweede boek na een bestsellerdebuut. Waar haar vader maar niet verder komt, schrijft Gina als in een roes een zinderende roman over een korte maar gedenkwaardige deze liefdesaffaire.
'Ik hou van de stijl, die is glashelder.’– Ann Demeester, directeur Kunsthaus Zürich
‘Een bedwelmend verhaal over onverzettelijke vrouwen in de kunstwereld, een krachtig verhaal dat vanaf de eerste onderhoudende pagina vaart maakt.’ – Wochenzeitung