Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents an Artificial Neural Network (ANN) based method, involving the usage of Continuation Power Flow Methods, for on-line voltage stability assessment of power systems. A continuation power flow type algorithm is implemented through MATLAB, using the M-file programming approach along with some implementations from the "Voltage Stability Toolbox courtesy of Centre for Electric Power Engineering, Drexel University" and the Power System Analysis Toolbox. This implementation generates the nose curves, used for voltage stability analysis, for IEEE 30 bus test system which, in turn, are used as target outputs for training the ANNs, by finding the distance to voltage collapse from the current system operating point.A single feed forward type Artificial Neural Network (ANN) is to be trained for all the vulnerable load buses of the test systems.A Modal Analysis technique has been implemented to identify the most vulnerable load buses of the IEEE 30 bus test system.The trained ANN is supposed to provide, as output, the Voltage Collapse Proximity Indicators (VCPI) for all the vulnerable load buses of the system, which are a measure of the voltage stability margin for such buses.