Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Much of the fascination and puzzlement caused by ontological arguments may be to do with the fact that they arrive at their conclusion, which consists in nothing less than the existence of God, in an astonishingly simple way. The Anselmian version, as a case in point, can be explained to lay persons in a few minutes. How can it be that such an innocent-looking argument establishes such a weighty conclusion? This perplexity has provoked analytically minded philosophers to try to find some kind of formal or informal fallacy in its structure ever since Anselm stated it for the first time. In this book, I show that this method of discussing ontological arguments is incomplete. The key to understanding ontological arguments does not lie in the arguments themselves, but in their philosophical background. To substantiate this claim, I examine two different ontological arguments, that of Saint Anselm of Canterbury and the modal ontological argument proposed by Alvin Plantinga. Then, I explore Kant's refutation of ontological arguments in his Critique of Pure Reason, and I argue that Kant's refutation does not proceed by logical analysis, but rather by undermining the ontological arguments' epistemological underpinnings. (The cover image shows the Roman theatre of Aosta, Saint Anselm's Birthplace.)