Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Olaf Nicolai developed the work Le pigment de la lumière for the reconstructed Master's Houses in Dessau. It involved coating the walls with marble dust with varying degrees of granulation to create a geometrical pattern, thus producing a subtle relief that responds to the changing light conditions. In this work, Nicolai continues to pursue his artistic interest in grappling with the formal concept of camouflage, since, to begin with, the wall surfaces are almost invisible to the viewer. Heidi Specker gives Le pigment de la lumière a heightened sense of presence in her photography. Her pictures direct the gaze of the viewer to the contouring and the interplay of surface and space--a reflective phenomenon that is a calculated part of Nicolai's wall surfaces. In Nicolai and Specker's joint publication, an aesthetic intervention in the reconstructed space is further extrapolated using the medium of photography presented in book form.