Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A nun working on a piece of embroidery, a face obscured by flowers-these are only some of the motifs the German-Bulgarian artist Oda Jaune (b. Sofia, 1979; lives and works in Paris) presents in her second monograph. The new watercolors, created between 2013 and 2015, explore the idea of the "social mask" and depict characters going through a personal transformation. The oeuvre of the young painter, who was Jörg Immendorff's master student at the Academy of Fine Arts in Düsseldorf and later his wife, has drawn wide attention in recent years. Jaune blends ideas of tenderness, childlike naiveté, and violence in surreal and sometimes grotesque paintings. Despite the almost visceral intensity of the pictures, they always grow out of a beautiful and sublime vision. An excerpt from Friedrich Nietzsche's book "Beyond Good and Evil" serves as an apt introduction to Jaune's fascinating art.