Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book brings together scholars from Europe, Latin America and the United States in a shared effort to assess the critical potential of the transnational paradigm for Spanish and Latin American cinema. After an introductory part, including a state of the art discussion of some 50 publications, the book presents a set of strategically chosen case-studies, grouped into three categories: transnational modes of production, transnational directors, and transnational modes of narration. Written by some of the leading scholars in Hispanic film studies, the book includes contributions on individual directors and producers (e.g. Almodóvar, Buñuel and González Iñárritu), as well as on genres (road movie), interstitial subjectivities (children, queer and diasporic personalities) and festivals (e.g. BAFICI).
Este libro, que es el fruto de la colaboración de académicos de Europa, América Latina y Estados Unidos, debate y detalla la fecundidad crítica del paradigma transnacional en los cines español y latinoamericano. Después de una parte teórica que ofrece un estado de la cuestión basado en más de 50 publicaciones, analiza casos emblemáticos por diversas razones, distribuidos en tres categorías: modos de producción transnacionales, directores transnacionales, narraciones transnacionales. Escritos por destacados especialistas del cine hispánico, los estudios se centran en importantes directores y productores (Almodóvar, Buñuel, González Iñárritu, etc.), en géneros (como la road movie), en subjetividades específicas (niños, personalidades queer o marcadas por el exilio) y en festivales (entre otros, el BAFICI).