Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The VEPs represent electrical activity of large populations of neurons in the visual cortex and test the function of the visual pathway from the retina to the occipital cortex. Visual evoked potentials are massed electrical signals generated by occipital cortical areas in response to visual stimulation. Evoked potential techniques are noninvasive and have excellent temporal resolution, thus permitting the study of dynamic changes occurring in the nervous system. The evoked electrophysiological potential of VEP can be extracted using signal averaging from the electroencephalographic activity recorded at the scalp. VEPs can be used to assess the integrity or maturational state of the visual pathway in infants and preverbal children. The VEP responses have been worked out for adult population. However, in children the recording is difficult and their normatives are not consistent across the studies. The effect of age on children VEP is even less worked out. Therefore, this study is an attempt to document VEP responses among children population from 0.5 years to 7 years. This study is likely to produce a preliminary normative for the children and a pattern of effect of age on VEP.