Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nontariff Measures and International Trade includes 20 chapters authored by John Beghin and co-authors over the last 20 years on the economics of quality-standard like nontariff measures in the context of international trade. This book provides a coherent and comprehensive treatment of these nontariff measures, from their measurement to their effects on trade and welfare. In Part I, the authors use different perspectives to make the case that, unlike tariffs, quality-standard like nontariff measures are complex to measure and analyze and do not easily lead to general policy prescriptions. Then, Part II contains contributions on measurements of welfare and trade effects of nontariff measures, accounting for potential market imperfections. Part III presents chapters on the potential protectionism of nontariff measures when they are used to favor some economic agents over society. The last part presents cases studies of nontariff measures in different industries, markets, and countries.