Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Of all his early chamber works, the Nocturne is most clearly by the mature Vaughan Williams, almost anticipating the influence of Ravel which followed his lessons from the French composer in 1908. In the veiled beauty of its highly chromatic harmonies we hear already the tone-poet of the slow movement of A London Symphony, while in the fleet-footed Scherzo there is already a French influence in the way the folk-song is subtly woven into the texture, only brief snatches of the tune being heard until the penultimate page when it receives fuller treatment. The work plays for about 10 minutes. The 1904 Scherzo is a vigorous march with fugal episodes which lasts some 6 minutes and may effectively be performed by itself.