Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What might sex be, and what could sex roles be, in the midst of a war between men and women? What is a "woman," a "man," an "androgyne"? Such questions haunt the works Gilbert and Gubar study in Sexchanges, the second volume of their landmark trilogy No Man's Land. Investigating the connections between the feminine and the modern made by writers from Rider Haggard, Olive Schreiner, and Kate Chopin to Edith Wharton, Willa Cather, D.H. Lawrence, Virginia Woolf, T.S. Eliot, and Caryl Churchill, they show that the "no man's land" of the Great War became a metaphor for a crisis of masculinity--a crisis that was already associated with the decline of imperialism and the rise of the femme fatale at the fin de siecle, with the newly visible lesbian literary community that was formed in those years and with what many thinkers increasingly understood to be the artifice of gender. Throughout this century, the therefore argue, images of sexchanges--explored in fictions about transvestism and transsexualism--constituted a set of striking tropes through which male and female writers sought to combat one another's conceptions of the relation between anatomy and destiny.