Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The claim that Nietzsche was aware of Buddhist, Vedic, or Eastern thought more generally is uncontroversial.However, any stronger claims about the sphere of influence remain niche in Nietzsche studies. Any non-Western flavors in Nietzsche's writings are most often considered ornamental and wholly unnecessary in the quest to interpret what Nietzsche means. To the contrary, in Nietzsche and Buddhism: How One Becomes What One Is, Sarah Jacob argues that Nietzsche's work is further illuminated when seen as an endeavor that seriously engages with Buddhist ontology, and that Nietzsche's philosophy marks a paradigm shift in "Western" thought because of this encounter. Though the second half of this book offers a thorough comparative analysis between Nietzsche and Buddhism, its validity rests upon the often understated importance of Indian thought for German intellectuals prior to and during Nietzsche's life. Indeed, the author argues that Nietzsche's "philosophy of the future" should be recognized as a transcultural contribution to the history of ideas, one that has import for the perplexed global zeitgeist in the twenty-first century.