Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Deze buitengewoon intelligente roman uit 1938 van De Céspedes (1911–1997), evenaart de moed van de auteur in Verboden schrift.' – PUBLISHERS WEEKLY (STARRED REVIEW)
De jonge vrouwen die studeren aan het Grimaldi-college verlangen naar een nieuw, een ander soort leven. Onder toezicht van de nonnen die het college leiden, vormen acht van hen een hechte groep, waarin ze vertrouwelijke zaken en hun hoop voor de toekomst met elkaar delen. Maar elk van hen heeft ook haar eigen geheimen: een kind uit een vroege liefdesaffaire, gefrustreerde artistieke ambities, brandende verlangens en kleinzielige jaloezie. Naarmate de maanden verstrijken, beginnen hun wegen uiteen te lopen, terwijl elke vrouw worstelt met haar eigen idee van vrijheid.
Niemand kan terug is een virtuoos, aangrijpend groepsportret dat bij zijn verschijning in 1938 radicaal nieuw was in de weergave van het leven van moderne vrouwen en onmiddellijk werd gecensureerd door de fascistische autoriteiten. Een list van De Céspedes' uitgever Mondadori zorgde gelukkig voor ruime verspreiding.
'Niemand kan terug' laat zien waarom De Céspedes een belangrijke plaats in de canon van de vrouwenliteratuur verdient.' – CHICAGO REVIEW OF BOOKS