Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das Zweite Vatikanische Konzil hat in Erinnerung gerufen, wie groß die Gemeinsamkeiten zwischen orthodoxer und katholischer Kirche sind. Geschichtlich betrachtet sind sie leider allzu oft aus dem Blick geraten. Vielmehr wurden wechselseitig Vorwürfe erhoben, die vor allem eine Abgrenzung und eine Sicherung der eigenen Position bezweckten. Solche Differenzen gibt es auch heute, manchmal sogar bewusst geschürt, um Gruppeninteressen innerhalb der je eigenen Kirche durchzusetzen. Aber auch jenseits solcher spezifischer Zielsetzungen ist viel Belastendes im "kirchlichen Gedächtnis" präsent. "Nicht Konkurrenten, sondern Brüder …" deutet ein neues, grundsätzliches Konzept an, das sowohl den Umgang von orthodoxer und katholischer Kirche miteinander wie auch das Verhältnis der Kirchen zur Welt bestimmen soll. Denn nur so können sie gegenüber der Welt die christliche Hoffnung bezeugen.