Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Bij ‘natuur’ denken we eerder aan een bos dan aan een snelweg. Maar hoe natuurlijk is de natuur? We leven in een wereld vol aangelegde natuurgebieden, regenboogtulpen, designerbaby’s en gekweekt vlees. De biologie van een tomaat beheersen we inmiddels zo nauwkeurig dat het weinig meer met natuur te maken heeft en, omgekeerd, over het internet en de financiële markten hebben we zo weinig controle dat ze steeds meer een natuurkracht lijken.
Aan de hand van talloze spraakmakende voorbeelden en wetenschappelijke inzichten toont Koert van Mensvoort dat onze hoogtechnologische wereld steeds natuurlijker wordt. Hij neemt je mee op een epische reis langs bedrijven die ademen, bossen die naar shampoo ruiken en plasticetende beestjes. Gaandeweg ontvouwt zich een compleet nieuw wereldbeeld dat niet alleen realistischer, maar ook oneindig veel creatiever, spannender en mooier is. Als we de grote uitdagingen van ons huidige tijdperk het hoofd willen bieden moeten we niet terúg, maar voorúit naar de natuur.
Koert van Mensvoort is multimediaal kunstenaar en filosoof, oprichter van het Next Nature Network en geeft wereldwijd lezingen. Zijn brief aan de mensheid is in 26 talen vertaald. Eerder werk van hem was onder andere de NANO-Supermarkt (met nanotechnologische producten die binnen tien jaar op de markt kunnen komen), de documentaire, Papa, het bos ruikt naar shampoo, het omstreden (en naar later bleek fictionele) schoenenmerk Rayfish.com, dat bio-customized sneakers maakt, en Het kweekvleeskookboek. Van Mensvoort is als university fellow verbonden aan de TU Eindhoven.