Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
First published in 1975, this is a book of general intellectual interest about the role of the university in contemporary society and that of university teachers in relation to their subjects, their students, and their wider political commitments. Alan Montefiore offers preliminary analyses of the family of concepts most often invoked in discussions of these problems, taking the central dispute to be between those who hold a 'liberal' view of the university and those who regard this notion as illusory, dishonest or undesirable. Six academics, representing, discuss issues of substantive conflict in light of Montefiore's initial distinctions. The volume is of particular interest to students of political and social philosophy, and political and educational theory. It is also intended for a wider readership among those who care about the political status of the universities and recognize the importance and difficulty of the problems involved in this.