Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Criticism and creativity characterised literary reception in eighteenth-century Britain. The press - periodicals, newspapers, and magazines - harboured the reviewing cultures belonging to the emerging professionalisation of literary criticism. It also provided highly fertile ground for creativity, including imitative items inspired by new publications, while critical reviews often incorporated parody. The press fostered experimentation among often anonymous reader-contributors, even while it facilitated the establishment of 'classic' works by recirculating well-known authors' names. Laurence Sterne's reception was energetically shaped by the interaction between critical and creative responses: the press played a major role in forging his status as an 'inimitable' author of note.