Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Exploring the temporal dimension of African American music in its development from early forms of blues and jazz to the free and fast-paced sequences of jazz musicians such as John Coltrane and Ornette Coleman, this volume addresses music as a key metaphor for the analysis of time in African American culture. Two narrative strategies emerge from tracing the impact of musical time on narrativity in an intercultural sphere - novels by Langston Hughes, Ralph Ellison, Toni Morrison, Ismael Reed, and Ntozake Shange representing the textual basis for critical analysis. First, the excursions into the field of music illustrate blues' and jazz's pivotal role in shaping and redefining a particular African American sense of time from the Harlem Renaissance to the contemporary period. Second, the exploration of the writers' historical imagination unfolds a story about alternating concepts of history and culture, as they emerge from the impact of musical time on the novelistic discourse. This volume will be of interest to scholars of literature, music, and cultural studies.