Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the late 18th century, when they first entered into an alliance during the American Revolution, the French and Americans have had a long and sometimes stormy relationship based on a complex mix of mutual admiration, cultural criticism, and sometimes downright disgust for the "other." The relatively new interdisciplinary field of imagology, or image studies, allows us to place the dynamics of such a relationship into perspective by grounding its analysis firmly in the study of national stereotypes, in the process providing new insights into the mentality of the observer. For if anything, image studies demonstrate again and again that national character is not-as assumed uncritically for centuries-an innate essence of the "other", but rather a self-serving functional construct of the observer.